AbroadAchmeaadd-useradditional-insuranceaddress-homeAeroplanealert-questionmarkAlternative Healthapp-storeapplearrow-downarrow-leftarrow-rightarrow-upassignmentAvatarballpointbasic-insurancebijeenkomstBinocularsbonescalculatorcalender Chat arrow-rightcircle-crossclockcollectivitycommunity Icon contractcoursecross-signcrossdata-usagedcz-cross-flatdental-insurancedeprecation-datelogo digiddip pendocumentDownloadeducatiefeHerkenning logoEmailerror-signeuroeventexclamationeyeEyesfacebookFeetfilefilmfishflagformulierFysiotheraphyhandsHear And SpeakHomehospital-crossHospitalichtusidealidentityinfo-signinstagramlamplaptopLego BricksLight Bulblinkedinlive_streamLocation MarkerloopmailMedicinMegaphoneMental HealthmenumicrophoneminusmobileMoney Slicemost chosennew-windownokNote Crossednote-moneynoteok-signokpaint-rollerPassword HidePassword Showpayment-cardpayment-infopersonal-infopiggy-bankicons/ui/16/pointer/crosspin-exclamationicons/ui/16/pointer/homeicons/ui/16/pointer/succesicons/ui/16/pointer/question-markpinplay-storeplus-signpluspodcastPregnancyShapequestion-answerquestion-markreceiving-moneyRemainingrssscaleSearchShaking Handssheetshield-crossedSkinSmartphonespeakerspinnerster halfstarsuggestionswipetagTeethtelephonethumb-downthumb-upthumbs-uptipToolsToothTransporttrashtwitteruploadUservideowalletwarning-signwhatsappyoutubeyoutube
action-block-cornerSquareexperience-header-blockquote-cornerSquare
Sla navigatie over
De Christelijke Zorgverzekeraar logo
Over onsZakelijk
  • Inloggen met DigiD DigiD logo
  • Meer over Mijn | Polis
  • Home
  • Zorgverzekering
    • Alle zorgverzekeringen
    • Basisverzekeringen
    • Eigen risico
    • Aanvullende verzekeringen
    • Tandartsverzekeringen
    • Collectieve zorgverzekering
    • Jongeren en studenten
    • Bereken uw premie
  • Christelijke zorg
    • Christelijke zorg en hulp
    • Zwanger en geboorte
    • Geestelijke gezondheidszorg
    • Verpleging en verzorging
    • Levenseinde
    • Christelijke relatietherapie
    • Alle christelijke vergoedingen
    • Christelijke zorgverlener vinden

    Zorgen voor elkaar

    • Sterke relaties
    • Mentaal sterker
    • Omgaan met rouw
    • Bekijk al onze programma's
  • Vergoedingen
    • Alternatieve geneeswijzen
    • Bril en contactlenzen
    • Fysiotherapie
    • Psychische zorg (GGZ)
    • Tanden
    • Zwanger (worden)
    • Alle vergoedingen
    • Eigen risico
    • Polisvoorwaarden en reglementen
  • Zorg regelen
    • Hulp bij zorg regelen
    • Sneller aan de beurt
    • Kraampakket aanvragen
    • Online christelijke zelfhulp
    • Vind een zorgverlener
  • Service & Contact
    • Contact
    • Rekening insturen
    • Downloads
    • Verandering doorgeven
    • Machtiging voor informatie
    • Alles over betalen
    • Zorgpas aanvragen
    • Naar het buitenland
    • Opzeggen
    • Pers
  • Over ons
  • Zakelijk
Zoeken

Hoortoestel tot 18 jaar
Vergoeding 2025

Heeft u een hoortoestel nodig omdat u slechthorend bent? Bij De christelijke zorgverzekeraar krijgt u een vergoeding voor een hoortoestel. Met een hoortoestel bedoelen we een hoortoestel per oor. Bent u 18 jaar of ouder? Kijk dan bij de vergoeding voor een .

Bekijk de vergoedingen van 2024
Laat mijn verzekering zien
Log in en bekijk welke vergoedingen en voorwaarden voor u gelden.
DigiD logo Log in met DigiD
Geen DigiD? Vraag aan
Hidden geen product gekozen tab

Vergoedingen en voorwaarden

Kies uw verzekering en bekijk de vergoedingen en voorwaarden die bij uw verzekering horen.

Vergoedingen en voorwaarden

Opbouw vergoeding

Basisverzekering

100%

Eigen risico U betaalt geen eigen risico
Collectiviteitsvoordeel Bekijk of u een extra vergoeding krijgt uit uw collectief.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

Wat krijgt u vergoed?

  • een hoortoestel dat past bij uw hoorprofiel (uit de categorie 1 tot en met 5)
  • oorstukjes
  • een buitencategorie hoortoestel bij medische noodzaak vastgesteld door een audioloog in een audiologisch centrum. Een buitencategorie hoortoestel is een hoortoestel dat niet behoort tot categorie 1 tot en met 5.
  • bezoek van uw audicien aan huis, als u om een medische reden niet naar de audicien kunt

Bij een gecontracteerde leverancier leent u een nieuw toestel. Bij een niet-gecontracteerde leverancier koopt u. Oorstukjes krijgt u altijd in eigendom.

Wat krijgt u niet vergoed?

  • een hoortoestel bij een gehoorverlies minder dan 35 dB
  • onderhoud
  • nieuwe batterijen

U heeft een verwijzing nodig

U heeft eerst een verwijzing nodig voor een gehooronderzoek door een audiologisch centrum. U kunt deze verwijzing vragen aan:

  • uw arts
  • een audicien die geregistreerd staat bij Stichting Audicienregister (StAr) of SEMH-gecertificeerd.

U heeft een gehooronderzoek nodig

Het audiologisch centrum test uw gehoor. Heeft u een hoortoestel nodig? Dan krijgt u hiervoor een verwijsbrief. Met deze verwijsbrief gaat u naar een audicien voor het hoortoestel.

U heeft vooraf toestemming van ons nodig bij een niet-gecontracteerde leverancier

Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u vooraf toestemming nodig. Gaat u naar een leverancier waar wij wel afspraken mee hebben gemaakt? Dan heeft u geen toestemming van ons nodig. Of als de audicien bij u thuis komt om het hoortoestel aan te meten. Meestal vraagt uw zorgverlener of leverancier de toestemming voor u aan. Bespreek met uw leverancier wie de toestemming aanvraagt. Soms moet u zelf vooraf toestemming aanvragen.

Voor reparatie of vervanging binnen 5 jaar gaat u naar de audicien die uw hoortoestel geleverd heeft

U gebruikt uw hoortoestel minimaal 5 jaar. En gaat in op de datum van levering. Ook bij een tussentijdse overstap van of naar een andere zorgverzekeraar. Reparatie of vervanging binnen deze 5 jaar wordt geregeld door de leverancier die het hoortoestel heeft geleverd. Na de gebruikstermijn van 5 jaar krijgt u een reparatie niet meer vergoed. U mag dan voor vervanging naar een andere audicien. Heeft u eerder een nieuw toestel nodig? Dan vergoeden wij alleen als uw gehoor of medische indicatie is veranderd. Uw audicien vraagt eerst toestemming bij ons aan.

Waar kunt u terecht?

  • een audiologisch centrum (voor het gehooronderzoek)
  • een audicien (voor het hoortoestel)

Gecontracteerde audiciens en audiologische centra vindt u in onze Zorggids. Kiest u voor een niet-gecontracteerde audicien? Gaat u dan naar een audicien die geregistreerd staat bij Stichting Audicienregister (StAr) of SEMH-gecertificeerd.

Vergoedingen en voorwaarden

Opbouw vergoeding

Basisverzekering

100%

Smallpolisgeen extra vergoeding
Eigen risico U betaalt geen eigen risico
Collectiviteitsvoordeel Bekijk of u een extra vergoeding krijgt uit uw collectief.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

Wat krijgt u vergoed?

  • een hoortoestel dat past bij uw hoorprofiel (uit de categorie 1 tot en met 5)
  • oorstukjes
  • een buitencategorie hoortoestel bij medische noodzaak vastgesteld door een audioloog in een audiologisch centrum. Een buitencategorie hoortoestel is een hoortoestel dat niet behoort tot categorie 1 tot en met 5.
  • bezoek van uw audicien aan huis, als u om een medische reden niet naar de audicien kunt

Bij een gecontracteerde leverancier leent u een nieuw toestel. Bij een niet-gecontracteerde leverancier koopt u. Oorstukjes krijgt u altijd in eigendom.

Wat krijgt u niet vergoed?

  • een hoortoestel bij een gehoorverlies minder dan 35 dB
  • onderhoud
  • nieuwe batterijen

U heeft een verwijzing nodig

U heeft eerst een verwijzing nodig voor een gehooronderzoek door een audiologisch centrum. U kunt deze verwijzing vragen aan:

  • uw arts
  • een audicien die geregistreerd staat bij Stichting Audicienregister (StAr) of SEMH-gecertificeerd.

U heeft een gehooronderzoek nodig

Het audiologisch centrum test uw gehoor. Heeft u een hoortoestel nodig? Dan krijgt u hiervoor een verwijsbrief. Met deze verwijsbrief gaat u naar een audicien voor het hoortoestel.

U heeft vooraf toestemming van ons nodig bij een niet-gecontracteerde leverancier

Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u vooraf toestemming nodig. Gaat u naar een leverancier waar wij wel afspraken mee hebben gemaakt? Dan heeft u geen toestemming van ons nodig. Of als de audicien bij u thuis komt om het hoortoestel aan te meten. Meestal vraagt uw zorgverlener of leverancier de toestemming voor u aan. Bespreek met uw leverancier wie de toestemming aanvraagt. Soms moet u zelf vooraf toestemming aanvragen.

Voor reparatie of vervanging binnen 5 jaar gaat u naar de audicien die uw hoortoestel geleverd heeft

U gebruikt uw hoortoestel minimaal 5 jaar. En gaat in op de datum van levering. Ook bij een tussentijdse overstap van of naar een andere zorgverzekeraar. Reparatie of vervanging binnen deze 5 jaar wordt geregeld door de leverancier die het hoortoestel heeft geleverd. Na de gebruikstermijn van 5 jaar krijgt u een reparatie niet meer vergoed. U mag dan voor vervanging naar een andere audicien. Heeft u eerder een nieuw toestel nodig? Dan vergoeden wij alleen als uw gehoor of medische indicatie is veranderd. Uw audicien vraagt eerst toestemming bij ons aan.

Waar kunt u terecht?

  • een audiologisch centrum (voor het gehooronderzoek)
  • een audicien (voor het hoortoestel)

Gecontracteerde audiciens en audiologische centra vindt u in onze Zorggids. Kiest u voor een niet-gecontracteerde audicien? Gaat u dan naar een audicien die geregistreerd staat bij Stichting Audicienregister (StAr) of SEMH-gecertificeerd.

Vergoedingen en voorwaarden

Opbouw vergoeding

Basisverzekering

100%

Mediumpolisgeen extra vergoeding
Eigen risico U betaalt geen eigen risico
Collectiviteitsvoordeel Bekijk of u een extra vergoeding krijgt uit uw collectief.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

Wat krijgt u vergoed?

  • een hoortoestel dat past bij uw hoorprofiel (uit de categorie 1 tot en met 5)
  • oorstukjes
  • een buitencategorie hoortoestel bij medische noodzaak vastgesteld door een audioloog in een audiologisch centrum. Een buitencategorie hoortoestel is een hoortoestel dat niet behoort tot categorie 1 tot en met 5.
  • bezoek van uw audicien aan huis, als u om een medische reden niet naar de audicien kunt

Bij een gecontracteerde leverancier leent u een nieuw toestel. Bij een niet-gecontracteerde leverancier koopt u. Oorstukjes krijgt u altijd in eigendom.

Wat krijgt u niet vergoed?

  • een hoortoestel bij een gehoorverlies minder dan 35 dB
  • onderhoud
  • nieuwe batterijen

U heeft een verwijzing nodig

U heeft eerst een verwijzing nodig voor een gehooronderzoek door een audiologisch centrum. U kunt deze verwijzing vragen aan:

  • uw arts
  • een audicien die geregistreerd staat bij Stichting Audicienregister (StAr) of SEMH-gecertificeerd.

U heeft een gehooronderzoek nodig

Het audiologisch centrum test uw gehoor. Heeft u een hoortoestel nodig? Dan krijgt u hiervoor een verwijsbrief. Met deze verwijsbrief gaat u naar een audicien voor het hoortoestel.

U heeft vooraf toestemming van ons nodig bij een niet-gecontracteerde leverancier

Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u vooraf toestemming nodig. Gaat u naar een leverancier waar wij wel afspraken mee hebben gemaakt? Dan heeft u geen toestemming van ons nodig. Of als de audicien bij u thuis komt om het hoortoestel aan te meten. Meestal vraagt uw zorgverlener of leverancier de toestemming voor u aan. Bespreek met uw leverancier wie de toestemming aanvraagt. Soms moet u zelf vooraf toestemming aanvragen.

Voor reparatie of vervanging binnen 5 jaar gaat u naar de audicien die uw hoortoestel geleverd heeft

U gebruikt uw hoortoestel minimaal 5 jaar. En gaat in op de datum van levering. Ook bij een tussentijdse overstap van of naar een andere zorgverzekeraar. Reparatie of vervanging binnen deze 5 jaar wordt geregeld door de leverancier die het hoortoestel heeft geleverd. Na de gebruikstermijn van 5 jaar krijgt u een reparatie niet meer vergoed. U mag dan voor vervanging naar een andere audicien. Heeft u eerder een nieuw toestel nodig? Dan vergoeden wij alleen als uw gehoor of medische indicatie is veranderd. Uw audicien vraagt eerst toestemming bij ons aan.

Waar kunt u terecht?

  • een audiologisch centrum (voor het gehooronderzoek)
  • een audicien (voor het hoortoestel)

Gecontracteerde audiciens en audiologische centra vindt u in onze Zorggids. Kiest u voor een niet-gecontracteerde audicien? Gaat u dan naar een audicien die geregistreerd staat bij Stichting Audicienregister (StAr) of SEMH-gecertificeerd.

Vergoedingen en voorwaarden

Opbouw vergoeding

Basisverzekering

100%

Largepolisgeen extra vergoeding
Eigen risico U betaalt geen eigen risico
Collectiviteitsvoordeel Bekijk of u een extra vergoeding krijgt uit uw collectief.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

Wat krijgt u vergoed?

  • een hoortoestel dat past bij uw hoorprofiel (uit de categorie 1 tot en met 5)
  • oorstukjes
  • een buitencategorie hoortoestel bij medische noodzaak vastgesteld door een audioloog in een audiologisch centrum. Een buitencategorie hoortoestel is een hoortoestel dat niet behoort tot categorie 1 tot en met 5.
  • bezoek van uw audicien aan huis, als u om een medische reden niet naar de audicien kunt

Bij een gecontracteerde leverancier leent u een nieuw toestel. Bij een niet-gecontracteerde leverancier koopt u. Oorstukjes krijgt u altijd in eigendom.

Wat krijgt u niet vergoed?

  • een hoortoestel bij een gehoorverlies minder dan 35 dB
  • onderhoud
  • nieuwe batterijen

U heeft een verwijzing nodig

U heeft eerst een verwijzing nodig voor een gehooronderzoek door een audiologisch centrum. U kunt deze verwijzing vragen aan:

  • uw arts
  • een audicien die geregistreerd staat bij Stichting Audicienregister (StAr) of SEMH-gecertificeerd.

U heeft een gehooronderzoek nodig

Het audiologisch centrum test uw gehoor. Heeft u een hoortoestel nodig? Dan krijgt u hiervoor een verwijsbrief. Met deze verwijsbrief gaat u naar een audicien voor het hoortoestel.

U heeft vooraf toestemming van ons nodig bij een niet-gecontracteerde leverancier

Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u vooraf toestemming nodig. Gaat u naar een leverancier waar wij wel afspraken mee hebben gemaakt? Dan heeft u geen toestemming van ons nodig. Of als de audicien bij u thuis komt om het hoortoestel aan te meten. Meestal vraagt uw zorgverlener of leverancier de toestemming voor u aan. Bespreek met uw leverancier wie de toestemming aanvraagt. Soms moet u zelf vooraf toestemming aanvragen.

Voor reparatie of vervanging binnen 5 jaar gaat u naar de audicien die uw hoortoestel geleverd heeft

U gebruikt uw hoortoestel minimaal 5 jaar. En gaat in op de datum van levering. Ook bij een tussentijdse overstap van of naar een andere zorgverzekeraar. Reparatie of vervanging binnen deze 5 jaar wordt geregeld door de leverancier die het hoortoestel heeft geleverd. Na de gebruikstermijn van 5 jaar krijgt u een reparatie niet meer vergoed. U mag dan voor vervanging naar een andere audicien. Heeft u eerder een nieuw toestel nodig? Dan vergoeden wij alleen als uw gehoor of medische indicatie is veranderd. Uw audicien vraagt eerst toestemming bij ons aan.

Waar kunt u terecht?

  • een audiologisch centrum (voor het gehooronderzoek)
  • een audicien (voor het hoortoestel)

Gecontracteerde audiciens en audiologische centra vindt u in onze Zorggids. Kiest u voor een niet-gecontracteerde audicien? Gaat u dan naar een audicien die geregistreerd staat bij Stichting Audicienregister (StAr) of SEMH-gecertificeerd.

Vergoedingen en voorwaarden

Opbouw vergoeding

Basisverzekering

100%

Extra Largepolisgeen extra vergoeding
Eigen risico U betaalt geen eigen risico
Collectiviteitsvoordeel Bekijk of u een extra vergoeding krijgt uit uw collectief.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

Wat krijgt u vergoed?

  • een hoortoestel dat past bij uw hoorprofiel (uit de categorie 1 tot en met 5)
  • oorstukjes
  • een buitencategorie hoortoestel bij medische noodzaak vastgesteld door een audioloog in een audiologisch centrum. Een buitencategorie hoortoestel is een hoortoestel dat niet behoort tot categorie 1 tot en met 5.
  • bezoek van uw audicien aan huis, als u om een medische reden niet naar de audicien kunt

Bij een gecontracteerde leverancier leent u een nieuw toestel. Bij een niet-gecontracteerde leverancier koopt u. Oorstukjes krijgt u altijd in eigendom.

Wat krijgt u niet vergoed?

  • een hoortoestel bij een gehoorverlies minder dan 35 dB
  • onderhoud
  • nieuwe batterijen

U heeft een verwijzing nodig

U heeft eerst een verwijzing nodig voor een gehooronderzoek door een audiologisch centrum. U kunt deze verwijzing vragen aan:

  • uw arts
  • een audicien die geregistreerd staat bij Stichting Audicienregister (StAr) of SEMH-gecertificeerd.

U heeft een gehooronderzoek nodig

Het audiologisch centrum test uw gehoor. Heeft u een hoortoestel nodig? Dan krijgt u hiervoor een verwijsbrief. Met deze verwijsbrief gaat u naar een audicien voor het hoortoestel.

U heeft vooraf toestemming van ons nodig bij een niet-gecontracteerde leverancier

Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u vooraf toestemming nodig. Gaat u naar een leverancier waar wij wel afspraken mee hebben gemaakt? Dan heeft u geen toestemming van ons nodig. Of als de audicien bij u thuis komt om het hoortoestel aan te meten. Meestal vraagt uw zorgverlener of leverancier de toestemming voor u aan. Bespreek met uw leverancier wie de toestemming aanvraagt. Soms moet u zelf vooraf toestemming aanvragen.

Voor reparatie of vervanging binnen 5 jaar gaat u naar de audicien die uw hoortoestel geleverd heeft

U gebruikt uw hoortoestel minimaal 5 jaar. En gaat in op de datum van levering. Ook bij een tussentijdse overstap van of naar een andere zorgverzekeraar. Reparatie of vervanging binnen deze 5 jaar wordt geregeld door de leverancier die het hoortoestel heeft geleverd. Na de gebruikstermijn van 5 jaar krijgt u een reparatie niet meer vergoed. U mag dan voor vervanging naar een andere audicien. Heeft u eerder een nieuw toestel nodig? Dan vergoeden wij alleen als uw gehoor of medische indicatie is veranderd. Uw audicien vraagt eerst toestemming bij ons aan.

Waar kunt u terecht?

  • een audiologisch centrum (voor het gehooronderzoek)
  • een audicien (voor het hoortoestel)

Gecontracteerde audiciens en audiologische centra vindt u in onze Zorggids. Kiest u voor een niet-gecontracteerde audicien? Gaat u dan naar een audicien die geregistreerd staat bij Stichting Audicienregister (StAr) of SEMH-gecertificeerd.

  • (Christelijke) zorgverlener vinden

Klantenservice

071 308 38 88

(ma-vr, 8.30 - 17.30 uur)

Download onze app

Extra services speciaal voor u

  • privacy statement
  • disclaimer
  • cookies
  • toegankelijkheid
De christelijke zorgverzekeraar is onderdeel van Zilveren Kruis