Wat verandert er?

Mijn persoonlijke situatie

Zoals een nieuw gezinslid, een andere baan. Verhuizen, trouwen of samenwonen. Of het overlijden van een naaste.

Mijn gegevens

Bijvoorbeeld uw e-mailadres of telefoonnummer. Of het adres waarop u post van ons krijgt. U regelt hier ook hoe u van ons informatie over uw zorgverzekering ontvangt. Via post of of kiest u voor het gemak van digitaal? Geef het door in Mijn | Polis.

Mijn betaalgegevens of manier van betalen

Bijvoorbeeld uw rekeningnummer of betaaltermijn. Komt een betaling een keer niet uit? Of kreeg u een rekening die u liever in delen betaalt? We hebben verschillende betaalopties om u te helpen.

Betaalgegevens wijzigen

Check uw betaalopties

Mijn zorgverzekering

Bijvoorbeeld uw verzekering, eigen risico of collectiviteit. Of het toevoegen van een gezinslid op uw polis.

Wilt u ook berichten ontvangen over zorg, betalen van zorg en gezonder leven?

Haal meer uit uw zorgverzekering met persoonlijke berichten speciaal voor u.

Veelgestelde vragen

Ik wil mijn zorgverzekering opzeggen, hoe doe ik dat?

U kunt uw zorgverzekering elk jaar per 1 januari opzeggen. Wilt u alleen uw aanvullende verzekering stoppen? Dan kunt u uw zorgverzekering veranderen via Mijn | Polis. Log in met de DigiD app of sms-controle.

Ik wil mijn aanvullende verzekering annuleren, kan dat?

Heeft u spijt van het afsluiten van een aanvullende verzekering? Geen probleem? Binnen 14 dagen nadat u het polisblad kreeg, kunt u de aanvraag terugdraaien in Mijn | Polis.Premie die u al betaald heeft, krijgt u van ons terug. Kreeg u al zorgkosten vergoed uit die aanvullende verzekering? Dan betaalt u die aan ons terug.

Ik heb een nieuwe huisarts/tandarts. Moet ik dit doorgeven?
  • Het is niet nodig om een verandering van huisarts, tandarts, fysiotherapeut of apotheek aan ons door te geven. Wij krijgen deze informatie van de nieuwe zorgverlener.
  • Vraag wel aan uw oude huisarts om u uit te schrijven. En uw medisch dossier te delen met uw nieuwe huisarts.
  • Geef je nieuwe apotheek door aan uw huisarts. Zo kan uw huisarts de recepten naar de juiste apotheek sturen
Wie kan ik bijschrijven op mijn polis?

U kunt iedereen bijschrijven die in de Basisregistratie Personen (BRP) staat.

  • Personen uit een EU-land kunt u met hun BSN bijschrijven
  • Personen van buiten de EU moeten een verblijfsdocument hebben dat in de Basisregistratie Personen (BRP) staat
Waarom krijg ik een betalingsherinnering nadat ik mijn manier van betalen veranderde?

Een wijziging die u net doorgaf, staat nog niet op de herinnering. Wij adviseren u de betalingsherinnering te betalen. Zodra wij de wijziging in het systeem hebben gezet, krijgt u een nieuw premieoverzicht. Heeft u teveel premie betaald? Dan krijgt u dat terug.