
Service en contact
Deze vragen zijn populair
Onze website, app en services heten straks iets anders. De naam Pro Life vervangen we door De christelijke zorgverzekeraar. Soms is dat erg lang, dan korten we het af naar De christelijke gevolgd door een streepje | en daarachter de naam van de service.
- Pro Life App wordt: De christelijke | App.
- Christelijk Zoekadvies wordt: De christelijke | Zoekadvies.
- Pro Life Vertrouwensarts wordt: De christelijke | Vertrouwensarts.
- Pro Life Zorgcoach wordt: De christelijke | Zorgcoach.
Onze nieuwe app kunt u vanaf 1 augustus installeren
Als u vanaf dat moment de Pro Life App opent, krijgt u de melding dat er een nieuwe app beschikbaar is. U heeft tot 1 september de tijd om de nieuwe app te installeren. Dit kunt u doen in de App Store of Google Play, zoek op De christelijke. Vanaf 1 september werkt de Pro Life App niet meer.
We passen ook gelijk ons postadres aan (het adres voor rekeningen blijft gelijk)
We werken al 12 jaar vanuit Leiden. Nu we onze naam overal op veranderen, hebben we ons postadres en telefoonnummer ook gelijk aangepast van Amersfoort naar Leiden. Het postadres ziet u onderaan onze brieven. Dit gebruikt u alleen als u ons een kaartje of brief stuurt. Het adres voor het insturen van rekeningen blijft gelijk.
Ons nieuwe telefoonnummer is: 071 308 38 88
Het telefoonnummer om ons te appen blijft gelijk: 06 12 97 28 91. Slaat u deze nummers op in uw telefoon? Dan kunt u ons makkelijk en snel uw vragen stellen.
Ja, dat blijft zo. Zorgverleners en ziekenhuizen maken namelijk gebruik van het registratienummer op de achterkant: 3311. Dit nummer verandert niet. Een nieuwe zorgpas is niet nodig. Daarom sturen wij u deze ook niet toe. We gaan zorgvuldig om met het milieu en de kosten die we maken.
Tip: u kunt uw zorgpas ook laten zien via onze app. Op deze digitale zorgpas ziet u in ieder geval vanaf september ons nieuwe logo.
Dat is geen probleem. Via nieuwsberichten en berichten voor zorgverleners weten de meeste zorgverleners af van onze nieuwe naam. Wij vragen hen vanaf september 2023 de naam De christelijke zorgverzekeraar te gebruiken. Ziet u dat uw zorgverlener toch de naam Pro Life blijft gebruiken? Dan is het fijn als u uw zorgverlener vraagt om dit aan te passen. Wij behandelen alle rekeningen met de naam Pro Life en De christelijke Zorgverzekeraar. Zo heeft u daar geen last van.
Algemeen telefoonnummer
Voor al uw verzekeringsvragen.
Ma t/m vr 8.30 – 17.30 uur.
Gemiddelde wachttijd: 1 à 2 minuten.
Verbeteridee of klacht? Deel het gerust.
Ma t/m vr 9.00 - 17.00 uur.
Antwoord: meestal dezelfde dag.
Lees bij welke vragen u ons kunt appen.
Social media
Facebook
Niet voor financiële en medische vragen.
Ma t/m vr 8.30 – 17.30 uur.
Antwoord: meestal dezelfde dag.
Lees welke vragen u ons kunt stellen via social media.
Pers
Woordvoerder: Nicole Bolweg
ma t/m vr 9.00 - 17.00 uurTelefoonnummers, openingstijden en postadressen
Vervoerslijn:
071 365 41 54
Ma t/m vr 8.00 – 13.00 uur
Taxi bestellen:
088 579 88 88
Houd de postcode van uw vertrek- en aankomstadres bij de hand
Ma t/m zo 6.00 - 24.00 uur
Eurocross Assistance:
+31 71 364 18 50
24 uur per dag bereikbaar
0800 776 54 33
Aanvragen en advies
Ma t/m vr 8.30 – 17.30 uur
Postadres voor declaraties:
De christelijke zorgverzekeraar
Afdeling Declaratieservice
Postbus 70001
3000 KB Rotterdam
Postadres voor overige zaken:
De christelijke zorgverzekeraar
Postbus 444
2300 AK Leiden
Ook interessant
- Zorgverzekering 2023
Lees meer over de premie en veranderingen - We doen het samen
Lees hoe u kunt meepraten en meedenken over De christelijke zorgverzekeraar - Kwaliteitsafspraken
Lees meer over onderzoek, beleggingen, reactietijden en fraude