Extra services
Hulp bij medisch-ethische vragen
Vanuit het geloof kunnen mensen soms worstelen met vragen over medische behandelingen. Is alles wat er medisch gezien kan, ook christelijk verantwoord? Hoe ver ga je daarin? Welke keuzes zijn er nog meer? Het zijn vragen waar u soms zelf niet uitkomt. Wij helpen u graag. Niet met advies, wel met informatie. U kunt hiervoor contact opnemen met onze vertrouwensarts of met de advieslijn van de NPV. Beiden werken vanuit een christelijke achtergrond.
De christelijke | Vertrouwensarts
- Ik raak niet zwanger. We twijfelen hoever we willen gaan in medische onderzoeken en behandelingen.
- We kiezen voor IVF, maar weten nog niet welke behandelvorm. In hoeverre laten we de slagingskans meewegen?
- Ik loop al langer rond met psychische problemen. Ik twijfel over hulp.
Heeft u vragen rondom geestelijke gezondheidszorg, kinderwens, gezinsvorming of vruchtbaarheidsproblemen? Neem gerust contact op met De christelijke | Vertrouwensarts. Het is een service voor al onze klanten en het kost u niets. U stelt uw vraag via e-mail. Hierna neemt de vertrouwensarts contact met u op.
De NPV-Advieslijn
- Mijn man is ernstig ziek en de arts wil de beademing stoppen. Wat nu?
- Mijn dochter is opgeroepen voor een HPV vaccinatie. We twijfelen of we daarvan gebruik willen maken.
- Onze moeder heeft de ziekte van Alzheimer en weigert te eten. Is sondevoeding goede zorg?
Voor deze en andere vragen kunt u de NPV-Advieslijn bellen. Bij dringende vragen kan dit dag en nacht, 7 dagen in de week. Het is niet nodig om lid te zijn van de NPV.
Gratis levenswensverklaring
Het kan gebeuren dat u zelf niet meer kunt laten weten welke zorg u wilt. Bijvoorbeeld door geheugenproblemen of een ongeluk. In een levenswensverklaring staat omschreven welke zorg u wilt ontvangen. En welke regels moeten meetellen bij het nemen van medische beslissingen. Wij betalen voor u 1 keer de kosten van de NPV-Levenswensverklaring. Lees meer informatie op de pagina Levenswensverklaring op onze website of op NPV-Zorg voor het leven. De kosten voor het veranderen van uw levenswensverklaring betalen wij niet.
Antwoord op uw vragen
Onze Klantenservice helpt u graag. Ons team van betrokken medewerkers bereikt u via telefoon op 071 308 38 88. Van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.30 uur.
Hulp bij het vinden van zorg die past bij uw situatie
Wij maken afspraken met algemene en christelijke zorgverleners. Zo kunt u gebruik maken van zorg die bij u past. Op de christelijke zorgpagina’s leest u er meer over. Daarnaast steunt De christelijke zorgverzekeraar ideeën zoals ikzoekchristelijkehulp.nl. Via deze website heeft u toegang tot ruim 800 christelijke zorgverleners. Ook bij u in de buurt. Wij helpen u bij het vinden van de geschikte zorgverlener.
Persoonlijke online omgeving
Als klant heeft u toegang tot uw persoonlijke pagina Mijn | Polis. U kunt makkelijk inloggen met uw DigiD-code. In Mijn | Polis kunt u veel zaken online regelen. Zoals bijvoorbeeld het veranderen van uw gegevens of uw verzekering. Het online opsturen van rekeningen en de afhandeling volgen. Ook kunt u uw zorgverbruik, de stand van uw eigen risico en vergoedingen bekijken.
Zorg in het buitenland
Bel Eurocross Assistance voor dringende medische hulp in het buitenland. U bereikt de alarmcentrale 24 uur per dag. Telefoonnummer +31 (0)71 364 18 50.
Tip: sla het nummer op in uw mobiele telefoon. Lees meer over hulp in het buitenland.
Hulp bij zorgadvies, wachttijdbemiddeling en het vinden van christelijke zorg
U kunt voor advies en zorgvragen contact opnemen met De christelijke | Zorgcoach: 071 308 38 89. U kunt terecht met vragen over:
- Second opinion
- Wachttijdbemiddeling
- Zorgadvies
- De kwaliteit van zorg
- Persoonsgebonden budget (pgb)
- Mantelzorg
- Wijkverpleging
- Vinden van (christelijke) zorgverleners