Behandeling van uw klacht

Lees hier meer over wat wij met uw klacht doen. Bijvoorbeeld wanneer wij reageren op uw klacht. Wat u kunt doen als u een klacht heeft over uw premieschuld. Of wat u kunt doen als u het niet eens bent met onze reactie.

In het kort

  • We reageren binnen 5 werkdagen op uw klacht.
  • Vindt u dat wij uw klacht niet goed behandeld hebben? Dan kunt u een herbeoordeling aanvragen.

Bent u het niet eens met de herbeoordeling?

  • Dan kunt u uw klacht melden bij de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekering (SKGZ).
  • U kunt ook naar de burgerlijke rechter gaan.

We doen het samen

TIP!
Wij hebben graag blije en tevreden klanten. Daarvoor hebben wij uw hulp nodig. Dus heeft u een goed idee? Of wilt u een compliment of verbetertip met ons delen? Twijfel niet en stuur ons even een appje: 06 12 97 28 91

U hoort snel van ons

Wij reageren binnen 5 werkdagen op uw klacht. Als dit niet lukt, laten we u dit weten.

Als u een klacht heeft over niet betaalde premie

Heeft u een brief gekregen waarin staat dat u de premie al 4 maanden niet betaald heeft? En denkt u dat dit niet klopt? Geef dan aan ons door dat u het hier niet mee eens bent. Dit doet u door het online klachtenformulier in te vullen of door ons een brief te sturen. Vergeet niet uw betaalbewijzen mee te sturen.

U kunt een brief sturen naar:

De christelijke zorgverzekeraar
Klantsignaalmanagement
Antwoordnummer 2241
8000 VB ZWOLLE

Let op: zet in de brief uw persoonlijke gegevens en uw telefoonnummer. Een postzegel is niet nodig.

Binnen 4 weken nadat u onze brief heeft gekregen, kunt u bezwaar maken. Zolang wij niet op uw bezwaar hebben gereageerd, melden wij u niet aan bij het CAK (Centraal Administratie Kantoor).

U kunt een herbeoordeling aanvragen

Denkt u dat wij een verkeerde beslissing hebben genomen? En wilt u dat wij opnieuw naar uw klacht kijken? Vraag dan een herbeoordeling aan. Dit doet u door een brief naar ons te sturen. Of door het klachtenformulier in te vullen. U kunt ook bellen. Vertel duidelijk waarom u denkt dat wij de verkeerde beslissing hebben genomen. Een andere medewerker kijkt naar uw klacht. We nemen binnen 5 werkdagen contact met u op. Samen met u bekijken kijken we waarom u niet tevreden bent met onze reactie. En wat we voor u kunnen doen.

Bent u het niet eens met de herbeoordeling?

Dan kunt u uw klacht ook melden bij de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ). Zij helpen bij het oplossen van problemen tussen verzekerden en hun zorgverzekeraar. U kunt uw klacht doorgeven via de website van de SKGZ. Bellen kan ook: 088 900 6900. Belangrijk: de SKGZ helpt u niet meer als een rechterlijke organisatie uw zaak behandelt of daar al een uitspraak over heeft gedaan. Het Europese ODR-platform helpt ontevreden consumenten. Zonder dat de rechter zich ermee bemoeit. Kijk op het ODR-platform voor meer informatie.

U mag altijd naar de burgerlijke rechter stappen

Zelfs nadat SKGZ een geldig advies bekend heeft gemaakt. In dat geval kijkt de rechter alleen naar het proces van de klacht. Meer informatie vindt u op de website van de rechtspraak. U kunt hier ook opzoeken naar welke rechtbank u kunt gaan.

Ook interessant