AbroadAchmeaadd-useradditional-insuranceaddress-homeAeroplanealert-questionmarkAlternative Healthapp-storeapplearrow-downarrow-leftarrow-rightarrow-upassignmentAvatarballpointbasic-insurancebijeenkomstBinocularsbonescalculatorcalender Chat arrow-rightcircle-crossclockcollectivitycommunity Icon contractcoursecross-signcrossdata-usagedcz-cross-flatdental-insurancedeprecation-datelogo digiddip pendocumentDownloadeducatiefeHerkenning logoEmailerror-signeuroeventexclamationeyeEyesfacebookFeetfilefilmfishflagformulierFysiotheraphyhandsHear And SpeakHomehospital-crossHospitalichtusidealidentityinfo-signinstagramlamplaptopLego BricksLight Bulblinkedinlive_streamLocation MarkerloopmailMedicinMegaphoneMental HealthmenumicrophoneminusmobileMoney Slicemost chosennew-windownokNote Crossednote-moneynoteok-signokpaint-rollerPassword HidePassword Showpayment-cardpayment-infopersonal-infopiggy-bankicons/ui/16/pointer/crosspin-exclamationicons/ui/16/pointer/homeicons/ui/16/pointer/succesicons/ui/16/pointer/question-markpinplay-storeplus-signpluspodcastPregnancyShapequestion-answerquestion-markreceiving-moneyRemainingrssscaleSearchShaking Handssheetshield-crossedSkinSmartphonespeakerspinnerster halfstarsuggestionswipetagTeethtelephonethumb-downthumb-upthumbs-uptipToolsToothTransporttrashtwitteruploadUservideowalletwarning-signwhatsappyoutubeyoutube
action-block-cornerSquareexperience-header-blockquote-cornerSquare
Navigatie overslaan
De Christelijke Zorgverzekeraar logo
Over onsZakelijk
  • Inloggen met DigiD DigiD logo
  • Meer over Mijn | Polis
  • Home
  • Zorgverzekering
    • Alle zorgverzekeringen
    • Basisverzekeringen
    • Eigen risico
    • Aanvullende verzekeringen
    • Tandartsverzekeringen
    • Collectieve zorgverzekering
    • Jongeren en studenten
    • Bereken uw premie
  • Christelijke zorg
    • Christelijke zorg en hulp
    • Zwanger en geboorte
    • Geestelijke gezondheidszorg
    • Verpleging en verzorging
    • Levenseinde
    • Christelijke relatietherapie
    • Alle christelijke vergoedingen
    • Christelijke zorgverlener vinden

    Zorgen voor elkaar

    • Sterke relaties
    • Mentaal sterker
    • Omgaan met rouw
    • Bekijk al onze programma's
  • Vergoedingen
    • Alternatieve geneeswijzen
    • Bril en contactlenzen
    • Fysiotherapie
    • Psychische zorg (GGZ)
    • Tanden
    • Zwanger (worden)
    • Alle vergoedingen
    • Eigen risico
    • Polisvoorwaarden en reglementen
  • Zorg regelen
    • Hulp bij zorg regelen
    • Sneller aan de beurt
    • Kraampakket aanvragen
    • Online christelijke zelfhulp
    • Vind een zorgverlener
  • Service & Contact
    • Contact
    • Rekening insturen
    • Downloads
    • Verandering doorgeven
    • Machtiging voor informatie
    • Alles over betalen
    • Zorgpas aanvragen
    • Naar het buitenland
    • Opzeggen
    • Pers
  • Over ons
  • Zakelijk
Zoeken

BAHA botverankerd hoortoestel op softband
Vergoeding 2025

Bent u slechthorend? Bij De christelijke zorgverzekeraar krijgt u een vergoeding voor een BAHA. Een BAHA is een botverankerd hoortoestel. Een BAHA geeft geluidstrillingen via de botten door aan het oor. De BAHA op softband is voor jonge kinderen en voor mensen die niet geopereerd mogen worden. Krijgt u uw BAHA met een operatie geplaatst? Dan wordt dit vergoed als medisch-specialistische zorg.

Bekijk de vergoedingen van 2024
Laat mijn verzekering zien
Log in en bekijk welke vergoedingen en voorwaarden voor u gelden.
DigiD logo Log in met DigiD
Geen DigiD? Vraag aan
Hidden geen product gekozen tab

Vergoedingen en voorwaarden

Kies uw verzekering en bekijk de vergoedingen en voorwaarden die bij uw verzekering horen.

Vergoedingen en voorwaarden

Opbouw vergoeding

Basisverzekering

100%

Eigen risico U betaalt geen eigen risico

Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan betaalt u wel eigen risico.

Collectiviteitsvoordeel Bekijk of u een extra vergoeding krijgt uit uw collectief.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

Voor wie is de vergoeding?

Voor:

  • mensen die niet geopereerd mogen worden en een BAHA nodig hebben
  • kinderen bij wie het schedelbot nog niet dik en sterk genoeg is. Zij kunnen de BAHA nog niet met een operatie geplaatst krijgen.

Wat krijgt u vergoed?

  • een botverankerd hoorsysteem op softband in bruikleen

U heeft een aanvraag met motivatie nodig

In de aanvraag staat de reden waarom u het hulpmiddel nodig heeft. Vraag dit aan uw behandelend kno-arts of Audiologisch Centrum.

U heeft geen verwijzing nodig

U kunt direct contact opnemen met een leverancier met wie wij afspraken hebben.

U heeft vooraf toestemming van ons nodig bij een niet-gecontracteerde leverancier

Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u vooraf toestemming nodig. Gaat u naar een leverancier waar wij wel afspraken mee hebben gemaakt? Dan heeft u geen toestemming van ons nodig.

Moet uw hulpmiddel gerepareerd of vervangen worden?

Neem dan contact op met de leverancier van uw hulpmiddel. De gebruikstermijn is minimaal 5 jaar. Moet uw hulpmiddel binnen 5 jaar vervangen worden? Dan vraagt uw leverancier toestemming voor u aan.

Waar kunt u terecht?

U kunt naar een leverancier die hulpmiddelen levert voor hoortoestellen. U vindt gecontracteerde zorgverleners in onze Zorggids.

Vind een zorgverlener

Vergoedingen en voorwaarden

Opbouw vergoeding

Basisverzekering

100%

Smallpolisgeen extra vergoeding
Eigen risico U betaalt geen eigen risico

Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan betaalt u wel eigen risico.

Collectiviteitsvoordeel Bekijk of u een extra vergoeding krijgt uit uw collectief.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

Voor wie is de vergoeding?

Voor:

  • mensen die niet geopereerd mogen worden en een BAHA nodig hebben
  • kinderen bij wie het schedelbot nog niet dik en sterk genoeg is. Zij kunnen de BAHA nog niet met een operatie geplaatst krijgen.

Wat krijgt u vergoed?

  • een botverankerd hoorsysteem op softband in bruikleen

U heeft een aanvraag met motivatie nodig

In de aanvraag staat de reden waarom u het hulpmiddel nodig heeft. Vraag dit aan uw behandelend kno-arts of Audiologisch Centrum.

U heeft geen verwijzing nodig

U kunt direct contact opnemen met een leverancier met wie wij afspraken hebben.

U heeft vooraf toestemming van ons nodig bij een niet-gecontracteerde leverancier

Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u vooraf toestemming nodig. Gaat u naar een leverancier waar wij wel afspraken mee hebben gemaakt? Dan heeft u geen toestemming van ons nodig.

Moet uw hulpmiddel gerepareerd of vervangen worden?

Neem dan contact op met de leverancier van uw hulpmiddel. De gebruikstermijn is minimaal 5 jaar. Moet uw hulpmiddel binnen 5 jaar vervangen worden? Dan vraagt uw leverancier toestemming voor u aan.

Waar kunt u terecht?

U kunt naar een leverancier die hulpmiddelen levert voor hoortoestellen. U vindt gecontracteerde zorgverleners in onze Zorggids.

Vind een zorgverlener

Vergoedingen en voorwaarden

Opbouw vergoeding

Basisverzekering

100%

Mediumpolisgeen extra vergoeding
Eigen risico U betaalt geen eigen risico

Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan betaalt u wel eigen risico.

Collectiviteitsvoordeel Bekijk of u een extra vergoeding krijgt uit uw collectief.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

Voor wie is de vergoeding?

Voor:

  • mensen die niet geopereerd mogen worden en een BAHA nodig hebben
  • kinderen bij wie het schedelbot nog niet dik en sterk genoeg is. Zij kunnen de BAHA nog niet met een operatie geplaatst krijgen.

Wat krijgt u vergoed?

  • een botverankerd hoorsysteem op softband in bruikleen

U heeft een aanvraag met motivatie nodig

In de aanvraag staat de reden waarom u het hulpmiddel nodig heeft. Vraag dit aan uw behandelend kno-arts of Audiologisch Centrum.

U heeft geen verwijzing nodig

U kunt direct contact opnemen met een leverancier met wie wij afspraken hebben.

U heeft vooraf toestemming van ons nodig bij een niet-gecontracteerde leverancier

Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u vooraf toestemming nodig. Gaat u naar een leverancier waar wij wel afspraken mee hebben gemaakt? Dan heeft u geen toestemming van ons nodig.

Moet uw hulpmiddel gerepareerd of vervangen worden?

Neem dan contact op met de leverancier van uw hulpmiddel. De gebruikstermijn is minimaal 5 jaar. Moet uw hulpmiddel binnen 5 jaar vervangen worden? Dan vraagt uw leverancier toestemming voor u aan.

Waar kunt u terecht?

U kunt naar een leverancier die hulpmiddelen levert voor hoortoestellen. U vindt gecontracteerde zorgverleners in onze Zorggids.

Vind een zorgverlener

Vergoedingen en voorwaarden

Opbouw vergoeding

Basisverzekering

100%

Largepolisgeen extra vergoeding
Eigen risico U betaalt geen eigen risico

Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan betaalt u wel eigen risico.

Collectiviteitsvoordeel Bekijk of u een extra vergoeding krijgt uit uw collectief.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

Voor wie is de vergoeding?

Voor:

  • mensen die niet geopereerd mogen worden en een BAHA nodig hebben
  • kinderen bij wie het schedelbot nog niet dik en sterk genoeg is. Zij kunnen de BAHA nog niet met een operatie geplaatst krijgen.

Wat krijgt u vergoed?

  • een botverankerd hoorsysteem op softband in bruikleen

U heeft een aanvraag met motivatie nodig

In de aanvraag staat de reden waarom u het hulpmiddel nodig heeft. Vraag dit aan uw behandelend kno-arts of Audiologisch Centrum.

U heeft geen verwijzing nodig

U kunt direct contact opnemen met een leverancier met wie wij afspraken hebben.

U heeft vooraf toestemming van ons nodig bij een niet-gecontracteerde leverancier

Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u vooraf toestemming nodig. Gaat u naar een leverancier waar wij wel afspraken mee hebben gemaakt? Dan heeft u geen toestemming van ons nodig.

Moet uw hulpmiddel gerepareerd of vervangen worden?

Neem dan contact op met de leverancier van uw hulpmiddel. De gebruikstermijn is minimaal 5 jaar. Moet uw hulpmiddel binnen 5 jaar vervangen worden? Dan vraagt uw leverancier toestemming voor u aan.

Waar kunt u terecht?

U kunt naar een leverancier die hulpmiddelen levert voor hoortoestellen. U vindt gecontracteerde zorgverleners in onze Zorggids.

Vind een zorgverlener

Vergoedingen en voorwaarden

Opbouw vergoeding

Basisverzekering

100%

Extra Largepolisgeen extra vergoeding
Eigen risico U betaalt geen eigen risico

Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan betaalt u wel eigen risico.

Collectiviteitsvoordeel Bekijk of u een extra vergoeding krijgt uit uw collectief.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

Voor wie is de vergoeding?

Voor:

  • mensen die niet geopereerd mogen worden en een BAHA nodig hebben
  • kinderen bij wie het schedelbot nog niet dik en sterk genoeg is. Zij kunnen de BAHA nog niet met een operatie geplaatst krijgen.

Wat krijgt u vergoed?

  • een botverankerd hoorsysteem op softband in bruikleen

U heeft een aanvraag met motivatie nodig

In de aanvraag staat de reden waarom u het hulpmiddel nodig heeft. Vraag dit aan uw behandelend kno-arts of Audiologisch Centrum.

U heeft geen verwijzing nodig

U kunt direct contact opnemen met een leverancier met wie wij afspraken hebben.

U heeft vooraf toestemming van ons nodig bij een niet-gecontracteerde leverancier

Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u vooraf toestemming nodig. Gaat u naar een leverancier waar wij wel afspraken mee hebben gemaakt? Dan heeft u geen toestemming van ons nodig.

Moet uw hulpmiddel gerepareerd of vervangen worden?

Neem dan contact op met de leverancier van uw hulpmiddel. De gebruikstermijn is minimaal 5 jaar. Moet uw hulpmiddel binnen 5 jaar vervangen worden? Dan vraagt uw leverancier toestemming voor u aan.

Waar kunt u terecht?

U kunt naar een leverancier die hulpmiddelen levert voor hoortoestellen. U vindt gecontracteerde zorgverleners in onze Zorggids.

Vind een zorgverlener

Ook interessant

  • (Christelijke) zorgverlener vinden
  • Rekening insturen

Extra informatie

  • Alle polisvoorwaarden lezen
  • Vergoedingen in 1 overzicht
  • Tarieven niet-gecontracteerde zorg

Klantenservice

071 308 38 88

(ma-vr, 8.30 - 17.30 uur)

Download onze app

Extra services speciaal voor u

  • privacy
  • veiligheid
  • disclaimer
  • cookies
  • toegankelijkheid
De christelijke zorgverzekeraar is onderdeel van Zilveren Kruis