Reactietijden
Binnen hoeveel tijd kunt u antwoord van De christelijke zorgverzekeraar verwachten?
- Online premieberekening: direct beschikbaar.
- Vragen die u ons via de telefoon stelt, beantwoorden wij direct.
U kunt op de volgende manier een nieuwe polis bij ons aanvragen of een verandering aan ons doorgeven:
- Via onze website
- Schriftelijk
- Telefonisch
Aanmeldingen en wijzigingen die u via onze website doet, bevestigen wij direct. De nieuwe polis sturen wij u binnen 5 werkdagen toe.
- Vragen die u via telefoon stelt, beantwoorden wij direct.
Een kopie polis versturen wij binnen 10 werkdagen. U kunt uw verzekering en de gemaakte kosten ook bekijken via Mijn | Polis, uw persoonlijke pagina binnen de website van De christelijke zorgverzekeraar.
Voor sommige behandelingen, hulp- of geneesmiddelen heeft u schriftelijke toestemming van ons nodig om uw zorgkosten te kunnen declareren. We noemen dit een machtiging. Bij een machtiging controleren wij voordat u aan de behandeling begint of u in aanmerking komt voor een vergoeding. Vraagt u vooraf geen machtiging aan? Dan kan het gebeuren dat u achteraf te horen krijgt dat wij de kosten niet vergoeden. Hoe u een machtiging aanvraagt, verschilt per vergoeding. Wij reageren binnen 7 werkdagen op uw machtigingsaanvraag.
U kunt op de volgende manier een rekening insturen:
- Via onze website (Mijn | Polis of De christelijke | App)
- Via post
Rekeningen betalen wij binnen 10 werkdagen (betaalbaarstelling aan de bank). Declareert u online? Dan krijgt u al binnen 2 werkdagen uw vergoeding.
Klachten kunt u als volgt bij ons indienen:
- Via telefoon
- Via post
- Via het digitale klachtenformulier
Wij reageren binnen 5 werkdagen na ontvangst inhoudelijk op uw klacht.
Als het ons niet lukt om binnen de genoemde termijnen te reageren, dan ontvangt u van ons bericht (via telefoon, per e-mail of per brief) met daarin de nieuwe reactietijd.
Ook interessant
- Fraudebeleid
Lees wat we doen als we fraude vermoeden - Beleggingsbeleid
Lees hoe we ons vermogen beleggen