Verbeteracties

Ieder jaar doen we mee met een klanttevredenheidsonderzoek. Klanten van De christelijke zorgverzekeraar zijn erg tevreden en geven ons een 8,4. Ook zijn we 1 van de meest vertrouwde zorgverzekeraars. Ondanks de mooie resultaten doen we het graag nog beter.

In 2021 startten we met de volgende verbeterpunten:

Het goede gevoel dat klanten hebben bij klantcontact overtreffen

Door onverwachte extra hulp en persoonlijke informatie passend bij de situatie. En door goede nazorg.

Een nog betere balans vinden tussen premies en vergoedingen

We beoordelen onze premies, collectieve kortingen en vergoedingen opnieuw. Hierbij zoeken we naar mogelijkheden om klanten zoveel mogelijk gelijk te behandelen. En waar het kan meer keuze te bieden om zich aanvullend te verzekeren. En extra uitleg te geven wanneer we iets niet (helemaal) vergoeden.

De mogelijkheden van het digitale gemak extra aandacht geven

Er is veel mogelijk met de vernieuwde app en digitale omgeving. Hier gaan we op verschillende manieren aandacht aan geven.

Extra van betekenis zijn voor klanten die hun zorgverzekering weinig gebruiken

Aandacht geven hoe we meer van betekenis kunnen zijn. Met persoonlijk advies, uitnodigingen voor evenementen of aandacht voor vergoedingen.

In 2022 leest u hoe we deze verbeteringen hebben opgepakt

Heeft u er (andere) ideeën bij die u graag met ons wilt delen? Twijfel niet en stuur ons even een appje: 06 12 97 28 91.

Benieuwd naar onze eerdere verbeteracties? Lees het!

Dit zijn verbeteringen waar we de afgelopen 2 jaren aan hebben gewerkt.

  • We hebben het programma Zorgen voor elkaar opnieuw ingericht. De informatie is verdeeld naar hulpvraag.
  • Er is een nieuw onderdeel toegevoegd: Ouder worden. Met handige informatie, tips, podcasts en gesprekskaartjes.
  • We hebben relatieavonden georganiseerd op een nieuwe manier: online. En voor een nieuwe doelgroep: singles.
  • We hebben een nieuwe folder en een vernieuwde webpagina met informatie over onze visie. We vertellen in korte tekstjes waar we voor staan en wat ons doel is.
  • Via onze Facebookpagina deelden we informatie over De christelijke | Adviesraad en uitspraken van Jos over medisch-ethische onderwerpen.
  • Via social brachten we een stelling onder de aandacht via ‘Principes op de weegschaal’. Met als doel mensen het gesprek te laten aangaan over medisch-ethische onderwerpen. Het leverde meer dan 1.000 reacties op.
  • We hebben de app verbeterd. U kunt zorgkosten bekijken voor kinderen tot 12 jaar. En voor gezinsleden die daarvoor toestemming hebben gegeven. Ook kunt u informatie terugvinden van berichten, rekeningen en betalingen tot 90 dagen geleden.
  • We verkenden de mogelijkheid om via de app met iDEAL te betalen. Dit wordt later in gebruik genomen.
  • We verstuurden 6 maanden een folder bij het papieren declaratieoverzicht met een uitleg van onze app. Eind 2019 ontvingen we veel meer rekeningen digitaal. Het aantal klanten dat onze app gebruikt is met ongeveer 2.000 gestegen.
  • We hebben het kanaal e-mail gesloten. Het blijkt dat wij klanten het beste kunnen helpen via de telefoon. Via e-mail is de vraag of ons antwoord namelijk vaak niet direct duidelijk. Ook mogen we geen privacygevoelige informatie delen. 
  • Het kanaal chat is ook gesloten, daar maakten klanten zeer weinig gebruik van.
  • In 2021 hebben we het kanaal WhatsApp in gebruik genomen. 

Ook interessant